Geen Ferry - Reisverslag uit Vasilikí, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Geen Ferry - Reisverslag uit Vasilikí, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Geen Ferry

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

29 April 2016 | Griekenland, Vasilikí

Vasiliki, 28-04-2016
Gisteravond arriveerden nog twee bepakte fietsers op de camping. Het blijken Finnen te zijn. Ze zijn begin April in Athene gestart en maken een grote ronde door Griekenland tegen de klok in, inclusief de eilanden. We drinken koffie in een gespecialiseerde zaak met een heuse barista. Verrukkelijke koffie, alleen jammer dat deze, op zijn Amerikaans, in kartonnen bekertjes met een dekseltje erop wordt geserveerd. Om 10 uur beginnen we met de eerste lange klim, gemiddeld 8,5 % volgens het boekje. Ali ziet er een beetje tegenop. Achteraf blijkt de klim niet boven de 7% te komen. Het routeboekje is nog in ontwikkeling. De auteur nodigt de fietsers dan ook uit aanvullingen/commentaar te leveren. Wie weet... De uitzichten zijn weer fenomenaal. De temperatuur is precies goed, ruim 20° en zonnig. Vol goede moed starten we de tweede lange klim van ruim 10 km met gemiddeld “maar” 6,5%. Dat klopt! Het gemiddelde dus! Echter met de vlakke stukken en de korte dalingen meegerekend zitten er klimmetjes tussen die ver boven de 10% uitkomen. Joop redt het, maar Ali gaat af en toe wandelen en duwen. De afdaling naar Vasiliki is waanzinnig mooi. In de verte zien we het eiland Kefelonia liggen, daar gaan we morgen met de boot heen. Beneden gekomen bedenken we ons dat afdalen per fiets nog meer voldoening geeft dan afdaling per ski's , hoef je niets voor te doen, de liften brengen je naar de top. Komende winter willen we toch eens de piste naar boven ploeteren met vellen onder de ski's. (Ook iets voor jullie Maarten en Hans? Goed voor de fietsconditie! ) In Vasiliki informeren we naar de vertrektijd(en) van de boot naar Fiskardo op Kefalonia. We krijgen te horen dat, in verband met de renovatie van de haven, de ferry nu van Nidri vertrekt. Morgen fietsen we weer noordwaarts om de boot van 16 uur te nemen. Dan hebben we ongeveer het hele eiland rond gefietst.
Antio, JA

• 29 April 2016 - 08:44

Maarten:

Haha hiken met snowboard op de rug doen we vaak om de mooiste poeder te vinden. Altijd wel lood zwaar

• 29 April 2016 - 09:25

Hanny En Be:

Hallo doorzetters!!!!

Het gaat nog steeds goed met jullie hebben wij begrepen.

Jullie ontvangen toch wel onze mails???

Een fijne dag en geniet van alles!!

Hanny en Be.

• 29 April 2016 - 10:05

Ben & Ingrid:

Dat zijn soms pittige klimmetjes ! maar het uitzicht wat op de foto's te zien is vergoed veel.

De foto's zijn soms een beetje onscherp, wat vuil op de lens ?

• 29 April 2016 - 11:40

Lia Ne Ruedisueli:

Nou Julie Zijn echte bikkels hoor het lijkt me zWAAR MAAR OOK ONTZETTEND MOOI
    Julie zullen savonds best lekker Slapen
    Nou nog even stukje fietsen Dan MAAR geniet Erevan
    Gr theo en lian

• 29 April 2016 - 13:09

Loulou:

Wat hebben jullie het daar heerlijk zo te zien. Over een kleine twee weken gaan we, Ali's tennisvriendinnen, weer fietsen met elkaar; een soort van rondje in het noorden van Duitsland. Inmiddels hebben drie van de vijf meiden een hulpmotortje aan de fiets hangen.. Dat zie ik jullie zo gauw nog niet doen. Have fun! Geniet! Nog even en jullie fietsen daar met een graadje of dertig.
    p.s.:
    Met dank aan de laatste ANBO-mail (!): als je de letters groter wilt hebben, dan hoef je alleen maar control en plusje te doen. (en control minnetje voor kleiner). Omdat jullie verhaal klein doorkomt op mijn scherm kwam dit mailtje als geroepen. Het werkt.

• 29 April 2016 - 19:23

Joke:

He Joop en Ali, al dat klimmen, pet je af hoor.
    Vandaag met de Jan Plezier met de zonnebloem wezen varen, konden niet overal heen daar er bij de sluis van Gaarkeuken of zo nog gezocht werd naar een lichaam wat eerder in de week overboord is gevallen???
    Gelukkig vaarwegen genoeg en hebben genoten helaas geen blauwe maar grijze lucht met af en toe toch een regen bui. Nu blij weer thuis te zijn heb maar een paar uurtjes vannacht geslapen :-) samen met Erwin nog een maaltijd zitten klaarmaken hadden een vreet bui, ach dat moet zo af en toe kunnen.
    Succes verder en lees je verhalen wel vele knuffels van ons xxxx

• 29 April 2016 - 19:42

Henk En Jacqueline:

Moi Joop en Ali,

wij voelen en beleven jullie inspanningen en de indrukken die jullie daar beleven.
    Het is toch een feest om dit te mogen doen en anderen hiervan mee te laten genieten.
    Nog een paar weekjes en we gaan de hort op richting Engeland om een rondje kanaal te doen.
    Jullie hoeven we niet uit te leggen dat het voor de een wat ontspanner gaat dan de ander.
    Morgen en maandag gaan we buurten in het Montferland om aldaar te kijken voor een andere woning.
    Dat betekent na 25 jaar einde verhaal Wijchen en we kunnen super boeren worden indien we lid worden van de Graafschap.
    Als het ff kan gaan we wonen in Stokkum, nabij s Heerenberg.

In september komen we weer in de nabijheid van de olle grieze.
    Heel veel genoegen en geneugten tijdens jullie fietstocht.

• 30 April 2016 - 20:17

Gonnie:

Hallo luitjes,
    Wat leuk om al jullie verslagen en jullie belevenissen te lezen.
    wel super leuk om andere mensen te ontmoeten die ook fietsen.
    Wij gaan woensdag de caravan halen en gaan ook op pad.
    o.a. kijken bij de Giro d'Italië.
    Veel fietsplezier en we kijken uit naar jullie verhalen.
    Jan Willem en Gonnie.