Klaar voor een nieuwe reis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Klaar voor een nieuwe reis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Klaar voor een nieuwe reis

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

13 Mei 2014 | Nederland, Groningen

Groningen, 13 mei 2014

Na de enigszins ongelukkige start van dit jaar: het afzeggen van de reis naar Nieuw Zeeland, zijn we nu weer zeer gemotiveerd voor een nieuwe fietstocht. In de loop van de week starten we de fietstocht vanaf huis. Nu niet zuidwaarts, maar eerst naar het oosten: reisdoel Praag. Er is een route beschreven van Nijmegen naar Praag, wij pikken deze op bij Paderborn. Daartoe rijden we eerst naar de Ems (bij Aschendorf) en volgen dan de Emsroute tot vlakbij Paderborn. Vandaar is het nog 850 km naar Praag. Na Praag willen we de Midden-Europa route volgen tot Porec, in Kroatie. Deze route gaat pal zuidwaarts door Tsjechie, Oostenrijk en Slovenie. Vervolgens met de boot over naar Venetie en dan, in omgekeerde richting, de route van Benjaminse: Onbegrensd fietsen van Amsterdam naar Venetie. Dit traject willen we in ieder geval volgen tot Bern, daarna zien we wel verder. Half juli willen we eigenlijk weer terug zijn, de volle, drukke campings vorig jaar in het hoogseizoen bevielen niet zo goed. Vandaar.
Vorig jaar hebben we onze uitrusting voor een groot gedeelte vernieuwd, over het algemeen tot grote tevredenheid. Eigenlijk maar een minpuntje: bij slechtere weersomstandigheden was het niet mogelijk om met de stoeltjes in de tent te zitten, de hoogte ontbrak. Ook vond Ali het gekruip op de knieën niet echt fijn. Toen zij in het blad van de Wereldfietser een advertentie zag staan van de Vaude Chapel 3p tent, was de beslissing snel genomen: kopen! Het slaapgedeelte is even groot als onze vorige tent, de leefruimte is liefst 2 * 2 m, maar bovendien 1,70 m hoog! Je kan er bijna rechtop in staan, zitten in de stoeltjes gaat prima. Indien nodig kunnen zelfs de fietsen naar binnen. Het gewicht is iets meer (bijna 4 kg), maar we hoeven nu de tarp niet mee. Voor extra comfort moet je iets over hebben.
We zullen jullie op de hoogte houden van onze bevindingen.
Groetjes, JA

• 13 Mei 2014 - 16:03

Astrid:

Mooie route lijkt me. Veel plezier!

• 13 Mei 2014 - 16:14

Jan En Ina:

We wensen jullie veel fietsplezier en we hopen dat het weer goed zal uitpakken.

• 13 Mei 2014 - 16:38

Ad En Margot:

Mooi, altijd leuk nieuwe doelen te hebben!
    't Programma ziet er doordacht uit. Hopelijk klopt het allemaal mede nieuwe tent.
    Margot en ik hebben er net twee weken kamperen in Frankrijk opzitten.
    Hadden nog een week, maar vonden het te koud (8 graden 's ochtends in Sancerre)
    en hebben toen maar besloten naar huis te gaan.
    Straks in september is de volgende reis aan de beurt: 6 weken Tanzania
    en de Kilimansjaro beklimmen.
    Veel plezier de komende weken.
    Groet,
    Margot en Ad

• 13 Mei 2014 - 21:19

Joke:

Hallo Joop en Ali

Even nu niet de eerste die kan reageren, maar desondanks natuurlijk een hele fijne vakantie en heel veel fietsplezier, geniet ervan.
    Vele knuffels en liefs van ons alle vier en natuurlijk Felix xxxx

• 13 Mei 2014 - 22:50

Dick En Carla Wind:

Hoi Joop en Ali,
    Wij wensen jullie een hele goede reis met mooi/droog (!) fietsweer!
    Wij zullen weer uitkijken naar jullie verhalen en foto's.
    Groetjes,
    Dick en Carla

• 14 Mei 2014 - 10:56

Klaas En Klara:

Hoi Joop en Ali,

Fijn dat jullie weer op reis kunnen! We wensen jullie een heel mooie, voorspoedige reis en natuurlijk goed fietsweer.
    Tot later in het jaar.

Hartelijke groeten,
    Klaas en Klara

• 14 Mei 2014 - 11:15

Ben & Ingrid:

Hoi J & A,
    Een hele fijne reis toegewenst !We zijn afgelopen weekend weer thuisgekomen van onze trip Faro > Deventer, 7.5 week en 3800 km heel veel fietsplezier met inspirende ontmoetingen met mensen onderweg (we reden veel over pelgrimswegen) en erg mooie natuur.

De route van Benjamins is mooi. We zijn een paar jaar gelden met de nachttrein naar Munchen gegaan, daar met de Bodensee-Koningssee route naarSalzburg gereden en met de toen nog middeneuropa proefeditie van benjamins naar Venetie. vandaar weer met Benjamins terug naar Nederland.

groet,

ben & Ingrid

• 14 Mei 2014 - 19:32

Edmund En Jopie:

Ha Ali en Joop!

Het gaat dus weer los! Goed om te horen. Deze week dacht ik nog aan jullie en wilde al contacten om te horen hoe het met je gaat Ali. Maar zo te zien gaat het fietsen lukken.
    Wat een mooie tent hebben jullie aangeschaft. En weer een mooie route uitgestippeld.
    Heel veel (fiets)plezier, we zullen jullie belevenissen weer gaan volgen.

Een mooie en voorspoedige reis gewenst!

Groet, Jopie

• 15 Mei 2014 - 16:56

Jacqueline & Henk:

Heel veel fietsplezier en wij kijken weer uit naar de fietsverhalen.
    Groet uit Wijchen

• 16 Mei 2014 - 00:13

Geraldine:

Maar Ali, die tent is perfect voor Anna en mij? Wij kunnen er allebei rechtop in staan!
    Verkopen? - :)

Heel veel plezier, het lijkt me weer een prachtige tocht die jullie gaan maken!

Groetjes!

Geraldine

• 16 Mei 2014 - 14:05

Jolice:

Hoi Joop en Ali! Wij wensen jullie vanuit een rustig maar mooi Italië een hele fijne vakantie toe! De campings zijn nog heel lekker rustig! En voor jullie ook mooi weer toegewenst, want dat heb je bij het fietsen en kamperen wl nodig! Gr. Gerard en Jolice