Een andere keer misschien... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Een andere keer misschien... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Een andere keer misschien...

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

01 Januari 2014 | Nederland, Groningen

Groningen, 01-01-2014

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, we gaan (nu) niet naar Nieuw-Zeeland. Voorwaarde voor een dergelijke onderneming is een goede lichamelijke en geestelijke conditie van ons beiden. Dat is op dit moment helaas niet het geval. Een tijdje geleden is Ali wat gaan sukkelen, bij het omkeren van de matrassen schoot het haar in de rug. Door veel te bewegen gaat dit wel weer over, dacht ze. Echter de klachten bleven, de pijnlijke plek veranderde voortdurend van plaats. Soms wat minder, soms wat meer. Voor zo’n reis moet je toch wel in conditie en uitgerust zijn. Dat laatste werd ook stevig ondermijnd. Het slapen ging ook niet zo best meer, moeilijk inslapen, veel wakker. Het piekeren begint, kan ik wel in een goede algehele conditie vertrekken? En zo belanden we in de vicieuze cirkel: slecht slapen, aanhoudende klachten, meer piekeren. Het vreet energie en je krijgt er niets voor terug. Ook het plezier bij de voorbereiding neemt snel af. De , sowieso vermoeiende, vliegreis en de mogelijke jetlag wordt nu als een extra bedreiging ervaren. Met alle macht probeert Ali de positieve kanten van de reis te koesteren, maar dit is eigenlijk tegen beter weten in. We willen heel graag de reis maken, we hebben ons er erg op verheugd. We hebben in eerste instantie afgesproken de go – no go beslissing tot zondag a.s. uit te stellen. We blijven hopen dat de situatie zich mogelijk gaat verbeteren en de afreis verantwoord is. Na een bezoek aan de huisarts hakken we toch de knoop maar door: we gaan niet! Gisteren hebben we definitief de reis gecancelled. We vinden het heel jammer, maar de gezondheid gaat voor.
In de loop van volgende week gaan we een paar daagjes naar het huisje van Erik en Marije in Markelo, even een andere omgeving opzoeken. Verder denken we later nog met de caravan naar Oostenrijk te rijden om te gaan skiën.
We hebben jullie reacties ook weer zeer op prijs gesteld, maar dit is voorlopig het laatste berichtje over de Nieuw-Zeeland reis.
Hoe dan ook, we wensen jullie allemaal een voorspoedig 2014 vanuit een zonnig Groningen.

Tot een volgende keer, JA

• 01 Januari 2014 - 14:30

Joke:

Hallo Joop en Ali, jullie ook de beste wensen en nu in dit geval een jaar in goede gezondheid.
    Zo zie je maar weer een foute beweging en het kan echt mis gaan.
    Beter nu de beslissing nemen en wat dichter bij huis blijven is nu de juiste beslissing die je kan nemen.
    Wens jullie dan ook hele fijne dagen in Markelo en natuurlijk als jullie nog met de auto weggaan naar oostenrijk wens ik jullie veel plezier en pas graag op jullie huis :-)Dan ben ik er ook even uit.
    Vele knuffels en liefs van ons 4 xxxx

• 01 Januari 2014 - 14:51

Dick En Carla Wind:

De beste wensen voor 2014! Uitstel hoeft geen afstel te zijn.

• 01 Januari 2014 - 16:24

Ben & Ingrid:

Wat een domper op de voorbereiding van jullie reis ! We duimen dat Ali snel weer de oude is, dus voor jullie met name een gezond 2014.
    Enne, als je toch in het oosten van het land bent, jullie zijn natuurlijk welkom in Deventer!

ben huve & ingrid stikkelorum

• 01 Januari 2014 - 20:53

Hannie En Thom:

Hoi Joop en Ali,
    Dat is een tegenvaller!
    We hopen met jullie dat Ali snel weer de oude mag worden.
    Gelukkig gaan we hier richting zomer.
    In elk geval een heel goed jaar 2014 gewenst, zonder meer tegenslagen.
    Hartelijke groet,
    Hannie en Thom.

• 01 Januari 2014 - 21:22

Margreet:

Jammer, maar nog vele jaren te gaan om alsnog de reis te ondernemen. Nu meer tijd voor bezoekjes aan vrienden en samen lekker te gaan eten. Elk nadeel heeft z'n voordeel.
    Beterschap, Ali en tot spoedig ziens,

liefs,
    Jan en Margreet

• 02 Januari 2014 - 16:34

Bea:

Wat sneu voor jullie! In elk geval veel plezier in Markelo en Oosterijk. En ik hoop dat je snel weer opknapt Ali!
    In elk geval een heel gelukkig en mooi 2014, zonder verdere tegenslagen!
    Groetjes,
    Bea.

• 02 Januari 2014 - 21:04

Jacqueline & Henk:

Jammer.
    Maar de vooruitzichten zijn ondanks deze hobbel positief - lezen we. De beste wensen voor 2014.

Een groet uit Wijchen.