Waterpret - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Waterpret - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Waterpret

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

19 Februari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Pulau Pangkor, zaterdag 18 Februari 2012

Vandaag huren we weer een kajak. De gestrandjutte snorkelspulletjes gaan mee, bij het Coral eiland wordt gesnorkeld. Na enig afdingen hebben we de hele dag de beschikking over het vaartuig. Als Ali gaat zitten blijkt ze haar benen er niet in kwijt te kunnen; benen te lang of kajak te kort? Er zijn nog andere kajakken, ander type (als op Koh Lipe), duurder en het onderhandelen begint opnieuw. We worden het weer eens en de tocht kan beginnen. Er staat een redelijke branding en golfslag, maar zonder grote problemen peddelen we naar het Coral eiland. Het snorkelen valt wat tegen, minder koraal, minder zicht en minder vissen vergeleken met Koh Lipe.
We gaan lekker lezen en “loeren” naar groepen studenten, net aangekomen per kano en motorboot. Zij krijgen instructie, hoe te peddelen en te snorkelen of spelen gewoon in zee.
Het was al bewolkt en het begint nog donkerder te worden. We besluiten terug te peddelen en dicht langs de kust verder te gaan. Even later leggen we aan bij een verlaten strand. In de verte, boven zee, zien we dat het nog donkerder is geworden, boven het eiland echter begint het op te klaren. Het is inmiddels lunchtijd en we peddelen naar het Nipah strand om iets te eten. Het is hier erg druk met de weekend gasten. Aziaten zijn dol op gemotoriseerd waterplezier, de jetski’s,speedboten en bananen schieten ons voorbij, maar we worden steeds enthousiast begroet. Iedereen draagt zwemvesten, behalve wij. Als we later terug keren naar het Coral Bay strand valt het enorme verschil weer op met het Nipah strand: diepe rust, alleen geluidloos strandplezier. De zon is intussen weer aanwezig, we kunnen nog een beetje bijbruinen.
Als we ’s avonds nog even door het dorpje slenteren zien we op twee verschillende plekken hoe de Maleisiërs een gezellige avond invullen: eten, lootjes trekken, cadeau uitzoeken en natuurlijk Karaoke.
Precies zoals in Laos en Thailand.
Morgen fietsen we een rondje eiland.
Groet, JA

• 19 Februari 2012 - 10:41

Lia:

Moeten die moslimvrouwen ook in het water zo gekleed gaan? Zeker ter bescherming van glurende onderwaterbeesten! Heerlijk, zo'n stranddag/waterdag. Joop, als ik jou zo op dat strand zie lopen, zou je zo denken, dat jij daar thuis hoort. Helemaal aangepast wat kleur en figuur betreft. Ali, je kunt tevreden zijn met je bikini, staat je goed. Dat was het weer. In Limburg sneeuwbuien en carnaval!
    Groetjes, Lia.

• 19 Februari 2012 - 21:35

Joke:

Hoi Kwam vanmorgen jullie buurman al tegen je krijgt de groetjes, hij had de mail al gelezen, ik niet was te moe ;-) kan gebeuren. vele knuffels en geniet van het stille stradleven xx