Royal Park - Reisverslag uit Kuala Kangsar, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Royal Park - Reisverslag uit Kuala Kangsar, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Royal Park

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

15 Februari 2012 | Maleisië, Kuala Kangsar

Kuala Kangsar, dinsdag 14 Februari 2012

Vandaag staat een van de kortste etappes op het programma, slechts 36 km. De route is ook nog eens vrijwel vlak, met slechts een klim van ruim 2 km en voert wederom door oerwoud en plantages. We doem het rustig aan en komen ruim voor de middag in Kuala Kangsar aan. Het Riverside Resort is prachtig gelegen in een park aan de Perak rivier, ziet er van buiten aantrekkelijk uit, maar de kamers zijn uitgeleefd. Veel te duur voor het gebodene, maar wel schoon genoeg.
Kuala Kangsar is de hoofdstad van Perak, een van de negen sultanaten. Het heeft een bijzonder aantrekkelijk Royal District. Nadat we ons opgefrist en gegeten hebben fietsen we naar het prachtige park waarin het Paleis, Istana Iskandariah, de moskee, Masjid Ubudiah, een museum, Istana Kenangan en een voormalig paleis, Galeri Sultan Azian Shah zijn gelegen. Het museum is helaas gesloten wegens renovatie. Jammer, we hadden het graag willen vergelijken met die in Alor Star. Het valt op dat beide sultansteden erg vroom zijn, dat betekent dat bier moeilijk te verkrijgen is, men drinkt het zeker niet in het openbaar zoals in andere Maleisische steden. Alleen bij een Chinese winkel is het te koop, maar niet gekoeld. In dit geval geen groot probleem, de uitgeleefde kamer bevat wel een koelkastje! De grotere Chinese winkels, vaak mini-mart genoemd, zijn heel leuk om even in rond te scharrelen, het looppad is ongeveer een halve meter, alles is dicht opeengepakt tot reikhoogte en er is ongelooflijk veel te koop.
We drinken het pilsje in het prieeltje aan de rivier, even later komen Henk en Yvonne bij ons zitten, ze hebben hun biertje ook bij dezelfde Chinees gehaald.
Groet, JA

• 15 Februari 2012 - 16:11

Joke:

Hoi Familie, wat dachten jullie weinig kilometers dus ook maar weinig foto's ;-)
    Het lijkt me daar wel lux(rijkdom).
    Zie nu net, "nog 15 dagen te gaan"? Wat doen jullie eerst nog bijkomen van alles en dan later afkikken in Groningen? Geniet nog maar lekker, hier vandaag een erge koude en harde wind, niets aan, gelukkig kwam de zon nog wel even schijnen maakt het al met al wat minder guur.
    Vele knuffels doei he xx

• 15 Februari 2012 - 17:00

Gonnie:

Geweldig, steeds weer verrassend. Nog 15 dagen te gaan. Veel geluk en moois gewenst voor het vervolg van jullie onderneming. En dan straks heerlijk van alles nagenieten.
    Liefs

• 15 Februari 2012 - 18:52

Bert En Jelleke:

We snappen dat jullie graag terug willen om alle familie en buren weer te zien, maar als ik jullie was zou ik er nog een paar weekjes aan vast knopen.
    Even wachten tot het weer hier wat aangenamer is.
    Het dooit wel, maar er staat nu een koude wind.
    Bereid je er maar vast een beetje op voor.
    Geniet nog van de laatste weekjes daar.
    We wensen jullie nog veel plezier en de foto,s en verslagen zijn prachtig.